17 јануар 2021

Како проверити тачност интернет садржаја

Добио сам препоруку да погледам један видео садржај са  YouTube. У питању је гостовање "домаћег економског научника" у једној очито јефтиној продукцији где иначе гостују свакакви опскурни ликови.  Да ми то није препоручио пријатељ чије мишљење поштујем, одмах би одустао јер одавно немам живаца за ликове који све знају, најкомпликованије тезе објашањавају у једној реченици, често помињу заменицу ЈА и широким масама изнесе строго чуване тајне које нико сем њих не зна. Са друге стране поштени интелектуалци у Србији и немју где друго да се обрате ширем аудиторијуму тако да се одлучих да погледам, али и да урадим један мали експеримент.

Инсталирао сам нови интернет претраживач са отвореним коодом, нисaм се улоговао ни на једaн налог, преко  VPN се накачио на другог провајдера  да не бих оптеретио googlе-ов алгоритам за рекламе са мојим подацима. ОК, свестан сам да је то немогуће због mac адресе моје мрежне картици јер google може да зна сваки пут када желимо да га заобиђемо и да и те податке о нама прикупља, али сам сигуран да се због једном мене и једног домаћег еконосмког научника не би спустао баш на тај ниво.

Идемо редом

- више од 100.000 прегледа

- на прво уводно питање одговор траје већ довољно дуго да се види да гост није има шансе нигде друго да се појави. Позива се на психологију и каже да је само пар процента мислећих људи и у истој реченици онима који нису мислећи се  обраћаја у трећем лицу. Не помиње да иста та психологија у истој тој тези о мислећим људма упозорава да обично греше сви који се сами сврставају у мислеће. Врло брзо сам створио субјективни утисак, али не бих да се са тим више оптерећујем, да видомо шта  google мисли.

-чекам рекламе

-ево их и то врло често  чиме се  доказује да сензационалистички  наступи и такви гости доносе продукцијама добру, а легитимну зараду

- прва реклама је енергетско пиће што говори да овај садржај има добро преклапање  са људима који су склони енергетским додацима

- друга реклама су некакве грицкалице што ниште не говори јер их ваљда сви једу. Размишљам што би сад добро дошла реклама за избељивање зуба, зубне пасте или барем неког стоматолога. 

- трећа реклама је некакв спот пун вулгарног и баналног садржаја. Текст песме је на српском, ал је нагласак у тим српским речима је на  сраном језику. Тешко да то могу разумети, но срећом се врте пар речи- бели прах, све бих ти дала, еротксе илузије. Не схватам одкуд сад то преклапање. Но срећом у тексту спота се појављује реч илуминати, па се сам себи насмејах како је још увек приглуп овај google-ов алогритам. Човек је илуминате убацио због римовања, а не због алузија. Мада, полако се формира профил ових 100.000 прегледа

- четврта реклама  - ево га -  по препоруци неког чике у белом мантилу - гарант иде сад стоматолог.  Кад оно нешто, да простите о потенцији и помиње, да простите, простате. Дакле имамо и старије публике или оних којима није јасно где се налази доња граница дозвоњеног ниво потенције. Не преклапају се само ови који се енергетски допуњују већ и они што се смарају енергетски неефикасним. Сад  ме је помало страх од пете рекламе. Ако буде неки производ типа буди сама своја, осећај се слободно и полети са крилцима, где се позива на јединственост, а рекламира се производ који користи око 50 посто популанције, тј. око сто посто оних који има материцу - одосмо сви у та три лепа преклапања.

-пета реклама - за оне који много времена проводе испред рачунара имао одличан препарт за очи. Ко се овде не би препозано. Паде ми на памет једна реклама против ћелавости. Како сам у међувремену постао јако осетљив на ову тему једино што сам упамтио из те рекламе је да се осуђује ћелавост. Другим речима, мораш да понизиш људе да би ти постали потенционални купци. Они који највише исмевају ћелавост су они који би да је излече. И то по правилу безуспешно.

Довољно од мене, закључак се сам намеће - google много боље зна од нас ко су они који прате одређени саджај и према рекламама можемо препознати друштво, а према друштву знамо коме је намењено, а  сами бирамо своје друштво. 

Нема правила без изузетка - Истински интелектуалци у нас се једино могу појавити у оваквим продукцијама и ако хоћете да се информишете према том несавршеном алгоритму бићете изложени баналним рекламама.  Срећом истинског интелектуалацa је лако препознати - не виче, не износи никакве сензационалистичке информације, позива се на егзактне научне радове, публикује своје у научним часописима, а не на YouTube каналима, не омаложава оне са другачијим ставом, познаје глобалну културу,  поштује своју, а у домаћем интернет саобраћају су препознатљиви по томе што  носе јефтинија одела.

Нема коментара:

Постави коментар

Братоубилачки мир

Нема тог великог рата док се Срби не лате оружја и међусобно не поубијају. Једино добро у тој погибли je  што је један део увек победник.  М...