У прилог борбе за права сваког људског бића приложио бих списак питања на које законoдавац треба да одговори у процесу доношења закон о истополним заједницама?
Да ли је закон у складу са уставом и општеприхваћеним нормама понашања? Ко је ауторизован да дефинише прихватљивост норми понашања, а поготово у сфери интимних односа? Који су морална и етички разлози за овакав закон и којим се групамо дозвољавају права, а којима се пак забрањује? Шта ако се појаве друге групе које са по истом основу сматрају диксриминсаним и којима до сада није била дефинисана могућност склапања заједница? Да ли се бисексулано орјентисани поједнци могу осећати дискриминсаним дефинисањем односа само измећу истог поли или само између различитих? Шта са правима људи који заговарају полигамију? Да ли се овим законом дискриминишу људи који заговарају слободе односа ван било каквих заједница?
Сами припадници хомоскесуланих група нису задовољни овим сетом закона који се доноси наводећи да је то тек први сет, па је питање зашто доносити непотпуне законе јер се овим сетом закона не дефинише целокупан домен који се иначе јавно промовише, а пре свега са аспекта усвајања деце. Зашто доносити непотпуне законе са којима нико није задовоњан и зашто не све одједном?
Постоји оправдана забринутост да ће се овим законом ускратити нека претходна стечена права. На пример брачна права, слобода говора и вероисповедања. Ако заједница није брак у традиционално препознатњивом смислу речи зашто да јој се додељују права из домена брака? Ако је правно и појмновно у рангу са браком што се уводи терминолошка разлика и непотребни законски ризици ? Да ли се усвајањем овог закона ускраћује традиционалним породицама право да васпитање деце и складу са тренутно важећим моралним и етичким нормама? Да ли се ускраћује припадницима верских заједница право на јавно изношење сопственог погледа на свет у оквиру признатих религија? Да ли се ускраћују верске слободе вероучитеља и свештеника? Да ли се васпитачима, учитељима и наставницима ускраћује право да преносе уверења која су претходно била њима пренета у ранијим образовним програмима? Да ли се тиме раније генерације родитеља, предака и учитеља означавају као дискриминатори јер нису исповедали овакве предложене норме? Какве су последице по том основу и да ли ћемо морати да тужимо своје васпитаче, родитеље и старатеље што су нас генерацијама погрешно учили? Какве су одоговорност нације, традиције, обичајности по том основу? Ко ће сносити последице по тој индиректно признатој одговорности? Ко ће имати право кога да тужи и по ком основу ако се уксрати нека од постојећих слобода говора? Да ли ће се из културног наслеђа морати брисати дела која нису у складу са оваквим схавтањима односа?
Зашто заједница само истих полова? Зашто се припадницима различитих полова ускраћује право да припадају таквом сету решења већ се приморавају на брак? Како се одређује истополност? Шта представља реч пол? Да ли биолошку одредноцу, родну или џендер дефиницију? Ако је у питању џендер дефиниција онда су минимум 4970 осталих родних комбинација дискриминисано јер овим законом нису регулисане односи свих комбинација тренутно препозантљивих различитих џендера.
Шта представња реч зеједница? У чему се разликују права и обавезе у односу на постојеће правне облике заједница и постоји ли ризик од терминолошке конфузије? Да ли нека од постојећих заједница може да се пререгиструје у истополну заједницу и обрнуто?
Да ли се истополна заједница одређује на основу пола или/и сексуалне орјентације? Да ли припадници истог пола који немају истополну сексуалну орјентацију могу да припадаји истополној заједници? Зашто се дискриминишу пријатељи/це, сарадници/це, колеге/инице који би да имају таква права и ту врсту заједнице, а немају такву сексуалну орјентацију? Ако немају та права, како спречити злоупотребу и ко ће проверавати постојање сексуланих односа као једног од тако прихваћеног критеријума за ову заједницу? Ко је у том случају ауторизован да одреди нечију сексуалност и којом технологијом?
Да ли неко ко је у брачној заједници може да буде истовремено и у истополној заједници и зашто? Да ли је дефинисан правни однос припадника истополне заједнице са припадницима брачне заједнице?
Да ли може да постоји ван-истополна заједница као пандам ван-брачне заједница и да ли у том случају важе иста права? Ако важе чему формализација истополне заједнице, ако не важе чему одступање?
Ако један члан брачне заједнице промени пол да ли се та брачна заједница аутоматски сматра истополном или треба да се уради пререгистрација? Ако један члан ванбрачне заједнице промени пол да ли се та заједница аутоматски сматра ван-истополном или треба да се уради регистрација? Шта ако оба члана промене пол?
Шта у случају када један члан испотополне заједнице промени пол? Да ли то аутоматски постаје брачна заједница? Шта у случају када један члан испотоплне заједнице више пута промени пол? Да ли то аутоматски постаје/престаје брачна заједница и до колико пута? Шта у случају када оба члана истополне заједнице промене пол?
Да ли припадници истополне заједнице могу да имају децу? Ако не могу шта се дешава са децом коју су стекли пре или током заједнице?
Шта у случају када један од чланова истополне заједнице постане родитељ током конзумирања истополне заједнице? Да ли се то сматра очитом преваром обавеза ако је зачеће природним путем и долази до раскида истополне зеједнице? Шта у случају да је то родитељство настало са намером и договором? Да ли треба и може да се спречи такав договор и ко је ауторизован да спречи очиту злоупотребу и како се то спроводи ?
Да ли члан истополне заједнице има прво на вантелесну оплодњу? Да ли члан истополне заједнице има прво на вантелесну оплодњу о трошку државе? Да ли су припадници истополне заједнице чији род не може да роди дете тиме дискримисани?
Да ли неко ко има раније стечена родитељска или старатељска права има и право на истополну заједницу? Да ли се та деца сматрају члановима/децом истополне заједнице? Шта се дешава са том децом ако се донесе одлука да чланови истоплне заједнице не могу да имају децу?
У случају да брачни пар има децу, па промени свој статус у истополну заједницу да ли се то може сматрати породицом и шта према законским обавезама према деци из тог брака роћена пре конверзије у истополну заједницу? Шта са децом рођена током истополне заједнице?
Ако неко има флуидно променљив осећај припадности полу да ли има прво на исптополну заједницу и да ли та заједница важи само у току припадања истом полу или све врема и ко и како то одређује?
Да ли постоји ваљан правни термин конзумирање истополне заједнице и који орган је стручан да уради процену и постави ту дефиницију? Да ли постоје критеријуми у оквиру којих се креће таква дозвољена сексуалност?
Како се правно раскидају обавезе из истополне зејднице у случају да један од чланова промени своју сексуалну орјентацију, а не промени пол? Да ли дручи члан има право на обештећење због престанка комзумирања истополне заједница и самим тим као оштећена страна право да самостално користи заједничку имовину?
Да ли се у судском поступку доказују критеријуми конзумирања истополне зеједнице и по којим правилима? Да ли постоји јасна законска регулатива која одређује довољност конзумирања истополне заједнице и списак дозвоњених односа ? Да ли постоји законом дефинисан списак дозвоњених телесних односа у оквиру истополне зеједнице и које законодавно тело је сертификован да уради такву категоризецију? Да ли су све истополне заједнице исте са аспекта конзумирања истополних заједница, а у оквиру истог пола или постоје сексуалне варијације и како се оне дефинишу? Да ли су сексулане обавезе чланова истоветне или постоје различите сексулане улоге? Да ли се те улоге дефинишу пре ступања у истополну заједницу како се не би злоупотребиле одреднице о конзумирању истополне заједнице ?
Да ли у оквиру истополних заједница може да постоји настраност у сексуланим обавезама и правне последице по томе? Да ли ће се такве настраности дефинисати терминима и ко је ауторизован да то уради?
Шта у случају да чланови истополне зеједнице нису упражљавали међусобне телесне односе пре ступања у истополну заједницу па се испостави да један од од чланова те заједнице има сексуална очекивања који други члан сматра непримереним и неморалним? Да ли се тиме поништава исптополна заједница и све обавезе по њој? Или је потребно пре ступања у заједницу навести све облике сексуланих односа који се очекују током конзумирања истополне заједнице?
Мисим да су адвокати и правници позванији и стручнији за оваква питају, а ово је мој прилог аналитичкој мисли, моралним дилемама и логичности. У случају да се закон прихвати, а одговори на ова питања остану нејасни сигуран сам да ће се коришћењем нејасноћа нарушити права која смо већ стекли.
Нема коментара:
Постави коментар