02 април 2019

Ko laže taj krade, ko krade taj je nekada išao u zatvor, a sada ovaj ko ne krade ide na obuku o trošku države

Nije samo obuka, već sve ostalo je o trošku države. Dakle, ako ti treba 5 izvoda iz matične knjige rođenih i jedan iz knjige venčanih to je negde oko 10% pročečne zarade. Banke uzmu oko 10%, a ostalo ide u budžet, a budžet ide u nepoznate svrhe. Međutim, ljubazni ljudi na šaltru su nekome svome rekli da to može da se izbegne tako što slažeš i kažeš da ti ne treba za vizu već za nešto druga. Naravno ti svoji imaju druge svoje i tako u krug do svih svojih. Prosto je, državni službenik te nauči da slažeš i opa, eto para, ništa lakše. Ima i ovih ograničenih što nisu spremni da na to pristanu. Te glupake na šalteru prvo pitaju za šta će im izvod. Verujte mi, svakako treba izbegnuti odgovor tipa to je moja privatna stvar, jer će momentalno doći do nesporazuma jer je pojam privatne svojine još uvek neobjašnjen u državnim priručnicima. Ako kažeš za vizu, svi oko tebe će te pogledati zbunjeno. Biće neko iz konstantno prisutne publike ko će ti migom pokušati da objasni da postoji čarobna lozinka i baš će biti razočaran ako ga ne ukapiraš. Čak će i teti, preko puta , biti malo neprijatno što si toliko neprilagođen. Nije to ništa, šta se sve dešavalo mojim precima, odeš platiš i vratiš se ponizno. Problemi tek nastaju - teti preko puta zaista treba neverovatan broj otkucaja na tastaturi da dobijem te izvode. Kao da je lično kucala biografiju svakog od mojih ukućana. Za izvod iz knjige venčanih sam mislio da je u pitanju baš neki roman, nadam se ljubavni. Takve stvari ne idu bez grešaka (mislim na izvod, a ne na venčavanje).  Mora ispravka (mislim na izvod, a ne na sam čin venčavanja). Baš sam ispao glup kada sam rekao da ima greška (mislim na izvod, a  ne na čin i posledice venčavanja) nadajući se da recenzija može odmah. Ne može, moram da sačekam par dana ... Pitam uplašeno, treba li još jednom da platim, a oni mi opušteno odgovore, ma treba, al ti reci da ti treba za .... i tako i ja saznadoh za lozinku iz prve ruke i razočarah se želeći da to ostane mit ili barem urbana legenda.
Ostaje još da se pitam ako je ovako lako zaraditi tolike pare za par minuta u kontaku sa državom, koliko zarađuju tek ovi što su stalno u kontaku sa njom. Nije ni čudo što se toliko otimaju oko tih pozicija, jer pitanje koliko će dugo još tako da postoji država koja vaspitava svoje građane kako da lažu, jer mi odavno znamo šta rade oni koji lažu.

Нема коментара:

Постави коментар

Братоубилачки мир

Нема тог великог рата док се Срби не лате оружја и међусобно не поубијају. Једино добро у тој погибли je  што је један део увек победник.  М...